بولت قالب بندی چیست؟

بولت قالب بندی

بولت قالب بندی نوعی بست از جنس میلگرد است. در صنعت ساخت و ساز جهت اتصال بین فونداسیون و صفحه زیر ستون از بولت استفاده می شود.

بولت ها اغلب از میلگرد 16 ساخته شده و با توجه به اندازه مورد نیاز پیمانکاران توسط دستگاه سی ان سی برش داده می شود.

انواع بولت قالب بندی

بولت ها از انواع مختلف تولید می شوند که هر کدام از آن ها کاربرد های متفاوتی دارند.

  1. بولت عصایی

برای اتصال سولجرها به لوله بسته شده پشت قالب ها از بولت عصایی استفاده می شود.

این نوع از بولت ها معمولا در طول 50 سانتی متر تولید میشوند و با توجه به نیاز مشتری می توان آن را در سایز های مختلف تولید کرد.

  2. بولت دو سردنده

برای دفع فشار جانبی بتن از بولت دو سر دنده استفاده می شود. با استفاده از این وسیله دو وجه قالب فلزی بتن که روبه روی هم قرار دارند به یک دیگر متصل می شوند.

بولت دو سر دنده از میلگرد به قطر 26 میلیمتر ساخته می شود، که در هر طرف آن 25 سانتی متر رزوه می باشد.

  3. بولت بیرونی

برای اتصال بولت آب بند به قالب بتن از بولت بیرونی استفاده می کنند. این وسیله در مقطع 16 و دنده کبریتی یا همان رزوه دنده ریز تولید می شود.

بولت بیرونی در قطر های 35 سانتی متر برای پشت بند عمودی لوله و در قطر 50 سانتی متر برای پشت بند عمودی سولجر تولید می شود.

  4. میان بولت آب بند

برای دفع فشار جانبی بتن بر روی دیوارهای آب بند و قالب ها از بولت، میان بولت آب بند استفاده می شود.

میان بولت ها در سه مدی فلزی، پلاستیکی و چدنی تولید و در بازار عرضه می شود. و بیشتر کاربرد آن ها استفاده در دیوارهای بتنی است.

قطر میان بولت ها از اندازه دیوار کمتر است، و پس از بتن ریزی در بتن دفع می شود و برای مراحل بعدی قابل استفاده نمی باشد.

کلیپس بولت قالب بندی

یکی از تجهیزات مهم مربوط به قالب بندی کلیپس یا گیره است. وظیفه آن تامین ثبات پشت بندهای افقی و اتصال آن ها به یک دیگر می باشد.

کلیپس های قالب بندی در دو سایز بلند و متوسط تولید و همچنین این وسیله در سه نوع کلیپس لوله به لوله، گیره بلند و گیره لوله به قلاب در بازار عرضه می شوند.

قیمت بولت قالب بندی

با توجه به این که قیمت بولت ها ثابت نمی باشد و بنابر انواع و سایز آن ها قیمت هر کدام متفاوت است. شما عزیزان می توانید با شرکت تنها پولاد در ارتباط باشید و از قیمت روز بولت ها اطلاع یابید.

مهره بولت قالب بندی

در صورتی که پشت بند قالب بتن از سولجر باشد، مهره بولت جهت مهار بولت همراه با واشر پشت بند سولجر به کار می رود.

مهره-بولت-قالب-بندی

نحوه کار به این صورت می باشد که بولت تمام رزوه از سوراخ ایجاد شده و در قالب فلزی بتن عبور می کند و توسط مهره بولت از هر دو طرف قالب مهار می شود.

به علت فشار زیادی که بر اثر بتن ریزی در قالب بتن ایجاد می شود، باید مهره بولت از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند فشار حاصل شده ناشی از وزن بتن را تحمل کند.

شرکت تنها پولاد تولید کننده انواع بولت ها ی نو با کیفیت بالا می باشد. برای اطلاع از نحوه خرید و فروش بولت ها می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. این واحد تولیدی بزرگ تمامی تجهیزات قالب بندی و داربست بندی را داراست جهت سفارش خرید و استعلام قیمت با شماره تلفنهای مندرج در سایت تماس بگیرید. قابل ذکر است محصولات نو و کارکرده موجود است.